Vous êtes ici : Espace professionnel » Activités et publications de la SMQ » Publications » Recruitement Guide for the Museum Sector/Performance Management Guide for the Museum Sector (épuisé/sold out)

Côté, Line ; Gagnon, Dominique ; Samson, Denis. Recruitement Guide for the Museum Sector/Performance Management Guide for the Museum Sector. Montréal : Société des musées québécois, 1997, 117 pages. ISBN : 2-89172-034-2 ; 2-89172-035-0

These two practical guides on human resources management complement the Guide to Strategic Planning of Human Resources in the Museum Sector, published in 1995. The Recruitment Guide documents the recruitment process, provides practical advice, an interview guide, and a dossier on a specific recruitment case. the Performance Management Guide contains similar information while describing the basic tool for performance management : the performance coaching log.

Also published in French under the title : Guide de recrutement des ressources humaines dans le secteur muséal / Guide de gestion de la performance des ressources humaines dans le secteur muséal.